Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πρόγραμμα Hanen για γονείς παιδιών με γλωσσική καθυστέρηση


  Η επικοινωνία ενός παιδιού με τα άτομα που το φροντίζουν αρχίζει από τις πρώτες κιόλας μέρες της ζωής του. Μέσα από τις καθημερινές αλληλεπιδράσεις αναπτύσσονται οι επικοινωνιακές δεξιότητες του παιδιού και παράλληλα αναπτύσσεται η γλώσσα και η ομιλία του. Κάθε παιδί είναι διαφορετικό, ξεχωριστό, επικοινωνεί και κατακτάει τη γλώσσα και την ομιλία με το δικό του ρυθμό. 


    Το It takes two to talk® The Hanen program for parents, το οποίο είμαι πιστοποιημένη να παρέχω (Hanen Certified Speech and Language Pathologist) είναι ένα πρόγραμμα ειδικά σχεδιασμένο για γονείς μικρών παιδιών (από τη γέννησή τους μέχρι πέντε ετών) που παρουσιάζουν γλωσσική καθυστέρηση.

    Σε μία μικρή ομάδα γονέων, δίνεται η δυνατότητα στους γονείς να μάθουν πρακτικές στρατηγικές για να βοηθήσουν τα παιδιά τους να μάθουν να μιλούν με φυσικό τρόπο μέσα από τις καθημερινές αλληλεπιδράσεις με τα παιδιά τους.    
Παράδειγμα στρατηγικής
Παρατηρώ  τι κάνει το παιδί μου και τι το ενδιαφέρει.
Περιμένω  να ξεκινήσει το παιδί την αλληλεπίδραση.
         Ακούω τους ήχους και τις λέξεις και βλέπω τις χειρονομίες 
που κάνει το παιδί μου για να επικοινωνήσει.

    Το πρόγραμμα αποτελείται από εκπαιδευτικές συναντήσεις με τους γονείς σε μικρές ομάδες και από ατομικές επισκέψεις του θεραπευτή στο σπίτι.
  Το πρόγραμμα It takes two to talk έχει ως στόχο να ενισχύσει τους γονείς- ώστε να αναλάβουν πρωταρχικό ρόλο στην πρώιμη παρέμβαση που αφορά την επικοινωνία και την ομιλία του παιδιού τους. 
       Επίσης, η μέθοδος It takes two to talk βασισμένη στο αντίστοιχο πρόγραμμα μπορεί να εφαρμοστεί και μόνο με ένα ζευγάρι γονέων.
Στον ακόλουθο σύνδεσμο μπορείτε να ακούσετε τις απόψεις των γονέων για το πρόγραμμα. Το βίντεο είναι από τον επίσημο φορέα του προγράμματος και είναι στα Αγγλικά. Για οποιαδήποτε διευκρίνιση μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μου.
https://vimeo.com/944905921/2e8018b6ed?share=copy


           Αιμιλία Καββαδά
       Λογοθεραπεύτρια M.Ed
Πιστοποιημένη να παρέχω το πρόγραμμα
It takes two to talk® The Hanen program for parents

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΑνΟμιΛο 4 - Τεστ ανίχνευσης διαταραχών λόγου και ομιλίας

Το ΑνΟμιΛο 4 (Ανίχνευση διαταραχών Ομιλίας και Λόγου για παιδιά 4 χρονών) είναι ένα αξιόπιστο εργαλείο, το οποίο επιτρέπει στον ειδικό να πραγματοποιήσει ένα γρήγορο έλεγχο της ομιλίας, του λόγου, της φωνής και της ροής της ομιλίας παιδιών ηλικίας 3;9 έως 4;6 ετών. Μέσω του ΑνΟμιΛο 4, ο ειδικός, λοιπόν, έχει τη δυνατότητα να μάθει αν το παιδί παρουσιάζει δυσκολίες και αν πρέπει να πραγματοποιηθεί πλήρης λογοθεραπευτική αξιολόγηση.  Επίσης, οι γονείς με το ΑνΟμιΛο 4 ενημερώνονται για την ανάπτυξη του λόγου του παιδιού τους και παίρνουν συμβουλές για να λειτουργούν ως απλή και σταθερή βάση ερεθισμάτων στο παιδί τους.

Εικόνες δράσης

    Οι εικόνες δράσης είναι ένα σταθμισμένο εργαλείο αξιολόγησης δύο τομέων της γλώσσας: πρώτον, της μορφοσύνταξης, εξετάζοντας τη γραμματική επάρκεια των φράσεων που λέει το παιδί και δεύτερον, της πραγματολογίας, εξετάζοντας την πληροφοριακή επάρκεια, δηλαδή τη χρήση της γλώσσας που κάνει το παιδί ώστε να μεταδώσει πληροφορίες. Η ολιγόλεπτη χορήγησή της δοκιμασίας καθιστά εφικτή την αξιολόγηση σε πληθυσμούς παιδιών με αναπτυξιακά προβλήματα.     Το συγκεκριμένο εργαλείο είναι πολύ σημαντικό διότι η αξιολόγηση της γλωσσικής επάρκειας σε παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας έχει αδιαμφισβήτητη σημασία για την σχολική τους πρόοδο. Άλλωστε, όπως είναι γνωστό πολλά είδη μαθησιακών δυσκολιών αποδίδονται σήμερα στην ύπαρξη γλωσσικών δυσκολιών.      Συνεπώς, η έγκαιρη ανίχνευση και αξιολόγηση των γλωσσικών προβλημάτων μπορεί να οδηγήσει στην έγκαιρη αντιμετώπισή τους με αποτέλεσμα την αποκατάσταση ή τη μείωση των προβλημάτων αυτών....

Το γλωσσικό πρόγραμμα ΜΑΚΑΤΟΝ

ζώο             γουρούνι         πρόβατο          αγελάδα           γάτα                                  Εικόνα 1. Νοήματα του προγράμματος ΜΑΚΑΤΟΝ                          H ομιλία χρησιμεύει στο να μεταφέρουμε επικοινωνιακά μηνύματα σε άλλους ανθρώπους: να εκφράσουμε τις ανάγκες και τις επιθυμίες μας μας και να ανταλλάξουμε πληροφορίες. Η ομιλία συνήθως συνοδεύεται από μορφές μη λεκτικής επικοινωνίας όπως χειρονομίες, κινήσεις του σώματος και εκφράσεις του προσώπου. Αναπτυξιακά τα βρέφη, πριν καν πουν τις πρώτες λέξεις τους κατανοούν και εκφράζουν μηνύματα αρχικά με χειρονομίες, χρησιμοποιώντας πολυαισθητηριακές λειτουργίες. Η διαδικασία αυτή εμπλουτίζει το λεξιλόγιό τους και το μετατρέπει σε εκφραστικό.     Το πρόγ...