Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Βιογραφικό


Η Αιμιλία Καββαδά εργάζεται ως λογοθεραπεύτρια από το 2004. Είναι αριστούχος απόφοιτος του τμήματος λογοθεραπείας του Ανώτατου Τεχνολογικού Ιδρύματος Πάτρας και υπότροφος του Ι.Κ.Υ. Επιπρόσθετα, είναι αριστούχος απόφοιτος του διαπανεπιστημιακού μεταπτυχιακού προγράμματος ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης ατόμων με προβλήματα προφορικού και γραπτού λόγου του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου. 
Είναι κάτοχος της άδειας άσκησης επαγγέλματος λογοθεραπευτή. Έχει εργαστεί ως λογοθεραπεύτρια σε ιδιωτικά, δημόσια και δημοτικά πλαίσια στην ευρύτερη περιοχή του νομού Αττικής. Από το 2010 διατηρεί γραφείο στη Νίκαια και πραγματοποιεί θεραπείες κατ’οίκον σε ενήλικες που έχουν υποστεί νευρολογική βλάβη.
Στοχεύοντας πάντα στην ενημέρωση για τις επιστημονικές εξελίξεις, στη συνεχιζόμενη και αρτιότερη εκπαίδευση και κατάρτιση, πραγματοποιεί μετεκπαιδεύσεις, παρακολουθεί σεμινάρια και συμμετέχει σε συνέδρια. Επίσης, έχει πραγματοποιήσει παρουσιάσεις σε ελληνικά και διεθνή συνέδρια, ημερίδες και σεμινάρια.
Τα τελευταία χρόνια ασχολείται πολύ με την πρώιμη παρέμβαση, καθώς αποτελεί κύριο παράγοντα πρόληψης εκπαιδευτικών και συναισθηματικών δυσκολιών. Eπιπρόσθετα, με στόχο την πρόληψη και την ευαισθητοποίηση των γονέων και όσων επαγγελματιών ασχολούνται με παιδιά, πραγματοποιεί ομιλίες σε συνεργασία με δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς για θέματα που αφορούν τη φυσιολογική ανάπτυξη του λόγου και της ομιλίας και τις δυσκολίες και διαταραχές τους.

Είναι μέλος του Σ.Ε.Λ.Λ.Ε. - Συλλόγου Επιστημόνων Λογοπαθολόγων Λογοθεραπευτών Ελλάδος, της Ελληνικής Επιστημονικής Εταιρείας Υποστηρικτικής Τεχνολογίας, της Ελληνικής Εταιρείας Δυσλεξίας και του Hanen Centre. 

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΣΕ ΣΥΝΕΔΡΙΑ, ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΚΑΙ ΗΜΕΡΙΔΕΣ
  • Οπτική αντίληψη και λόγος. Ομιλία στο: «Σεμινάριο για το Τεστ Ανίχνευσης Οπτικής Αντίληψης», Χαλκίδα
  • Οπτική αντίληψη και λόγος. Ομιλία στο: «Σεμινάριο για το Τεστ Ανίχνευσης Οπτικής Αντίληψης», Διαγνωστική και θεραπευτική μονάδα για το παιδί «Σπύρος Δοξιάδης»
  • Οπτική αντίληψη και λόγος. Ομιλία στο: «Σεμινάριο για το Τεστ Ανίχνευσης Οπτικής Αντίληψης », Αθήνα.
  • Οπτική αντίληψη και λόγος. Ομιλία στο: «6ο Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής », Αθήνα.
  • Tραυλισμός: Από την παιδική ηλικία στην ενήλικη ζωή. Ομιλία στο Πανεπιστήμιο Πειραιά στα πλαίσια της Πανευρωπαϊκής Ημέρας Λογοθεραπείας.
  • Προβλήματα στην ανάπτυξη του λόγου και διαταραχές του συναισθήματος κατά τη νηπιακή ηλικία. Poster στο: «7ο Πανελλήνιο παιδοψιατρικό συνέδριο - Κατάθλιψη στα παιδιά και τους εφήβους: φύση, ανατροφή, κοινωνία», Αθήνα.
  • Effects of maternal depression on a child’s language development. Προφορική ανακοίνωση στο: «28th World congress of the International Association of Logopedics and Phoniatrics», Αθήνα.
  • Αγάπα με και ας ξεχνώ - ταινία μικρού μήκους, με θέμα την νόσο Alzheimer, στο φεστιβάλ video- Ψ στο: «2ο Πανελλήνιο Ψυχιατρικό Συνέδριο- Τέχνη και Ψυχιατρική», Χανιά.
  • Εν αρχή ην ο λόγος. Ομιλία στην ημερίδα: «Μπορούμε να καθυστερήσουμε το γήρας;», Κορυδαλλός.
  • Ο λόγος και η μουσική στις ανοϊκές διαταραχές. Ομιλία στην ημερίδα: «Άνοια και διαταραχές του συναισθήματος στην Τρίτη ηλικία. Ο ρόλος της τοπικής αυτοδιοίκησης», Κερατσίνι.
  • The nature of reading strategies in pure alexia: A case. Poster στο συνέδριο: «The 2004 ASHA Convention», Philadelphia.
  • The nature of symptoms in a case of pure alexia: Evidence from word length. Προφορική ανακοίνωση στο συνέδριο: «Science of Aphasia V: Cross-Linguistic Aspects», Potsdam.
  • The nature of symptoms in a case of pure alexia: Evidence from reading strategies. Poster στο συνέδριο: «11th International Aphasia Rehabilitation Conference», Μήλος.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Παραγωγή του /ρ/

Συχνά τα παιδιά αντικαθιστούν στην ομιλία τους το φώνημα - ήχο /ρ/ με το φώνημα - ήχο /λ/. Ορισμένα παιδιά, μάλιστα, δεν μπορούν να διακρίνουν ακουστικά τους δύο ήχους. Σε αυτές τις περιπτώσεις, η ενίσχυση της ικανότητας ακουστικής διάκρισης των ήχων /ρ/-/λ/, που επιτρέπει στο παιδί να αντιλαμβάνεται τη διαφορετικότητα των φωνημάτων, είναι απαραίτητο στάδιο της λογοθεραπευτικής παρέμβασης που στοχεύει στη σωστή παραγωγή του φωνήματος /ρ/ (Bowen, 2015). Το παραπάνω σκίτσο, αγαπημένο πολλών παιδιών, απεικονίζει τις δυσκολίες των παιδιών, αλλά και φυσικά ,την ελπίδα της θεραπείας!      Αιμιλία Καββαδά  Λογοθεραπεύτρια, M.Ed.                                                                                                                                Bowen, C. (2015). Children's speech sound disorders. (2nd ed.) Chichester: Wiley-Blackwell, Wiley.

Εικόνες δράσης

    Οι εικόνες δράσης είναι ένα σταθμισμένο εργαλείο αξιολόγησης δύο τομέων της γλώσσας: πρώτον, της μορφοσύνταξης, εξετάζοντας τη γραμματική επάρκεια των φράσεων που λέει το παιδί και δεύτερον, της πραγματολογίας, εξετάζοντας την πληροφοριακή επάρκεια, δηλαδή τη χρήση της γλώσσας που κάνει το παιδί ώστε να μεταδώσει πληροφορίες. Η ολιγόλεπτη χορήγησή της δοκιμασίας καθιστά εφικτή την αξιολόγηση σε πληθυσμούς παιδιών με αναπτυξιακά προβλήματα.     Το συγκεκριμένο εργαλείο είναι πολύ σημαντικό διότι η αξιολόγηση της γλωσσικής επάρκειας σε παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας έχει αδιαμφισβήτητη σημασία για την σχολική τους πρόοδο. Άλλωστε, όπως είναι γνωστό πολλά είδη μαθησιακών δυσκολιών αποδίδονται σήμερα στην ύπαρξη γλωσσικών δυσκολιών.      Συνεπώς, η έγκαιρη ανίχνευση και αξιολόγηση των γλωσσικών προβλημάτων μπορεί να οδηγήσει στην έγκαιρη αντιμετώπισή τους με αποτέλεσμα την αποκατάσταση ή τη μείωση των προβλημάτων αυτών. 

Παραμύθι για τα παιδιά που φορούν γυαλιά

           Τα παραμύθια έχουν πολλαπλά οφέλη για τα παιδιά και μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τους γονείς, τους θεραπευτές και τους εκπαιδευτικούς σε πολλές περιπτώσεις. Μία συχνή περίπτωση είναι όταν το παιδί βρίσκει δύσκολο να διαχειριστεί νέες καταστάσεις, όπως το να φορέσει γυαλιά ή να πάει σχολείο. Μπορούμε, τότε, να το προετοιμάσουμε διαβάζοντας του βιβλία που μιλούν για ήρωες (παιδιά ή ζώα) που βιώνουν παρόμοιες καταστάσεις.       Στο παρακάτω βίντεο η συγγραφέας  παιδικής λογοτεχνίας Ιωάννα Κυρίτση-Τζιώτη διαβάζει το παραμύθι της Ένα λιοντάρι με γυαλιά, στο οποίο διηγείται πόσο σημαντικό είναι να φορούν γυαλιά όλοι όσοι τα χρειάζονται και πως όλοι οι υπόλοιποι πρέπει να συμπεριφέρονται σε όσους φορούν γυαλιά. Αιμιλία Καββαδά Λογοθεραπεύτρια M.Ed.