Με αφορμή την έναρξη της σχολικής χρονιάς θα αναφερθώ στους μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες ή με γενικές μαθησιακές δυσκολίες, οι οποίες μπορεί να προκύπτουν δευτερογενώς από αναπτυξιακές ή συναισθηματικές διαταραχές.
Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ότι οι μαθητές αυτοί δεν τεμπελιάζουν, αλλά δυσκολεύονται πραγματικά σε μαθησιακούς τομείς (όπως η ανάγνωση, η αναγνωστική κατανόηση και η ορθογραφία) ή σε μαθήματα (όπως η γλώσσα και τα μαθηματικά), που οι συνομήλικοί τους τα καταφέρνουν χωρίς κόπο.
Για τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, τα μαθήματα ή οι μαθησιακοί τομείς που τους δυσκολεύουν τους κάνει να αισθάνονται σαν να δίνουν μία καθημερινή μάχη στο σχολείο, αλλά και στο σπίτι.
Η έγκαιρη αξιολόγηση των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες και η έγκαιρη εξατομικευμένη παρέμβαση συμβάλλουν στην πρόληψη γενίκευσης των δυσκολιών τους σε όλους τους τομείς μάθησης της, στην ενίσχυση της αυτοπεποίθησης των μαθητών και, φυσικά, στην πρόληψη της σχολικής αποτυχίας.
Αιμιλία Καββαδά
Λογοθεραπεύτρια
M. Ed. Στην Ειδική Αγωγή & Εκπαίδευση
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου