Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ψηφιακή επίσκεψη σε μουσεία για παιδιά, εφήβους και ενήλικες

  
Σπύρος Βασιλείου,  "Μια γαλάζια μέρα",  Ίδρυμα Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή

    Η επίσκεψη, δια ζώσης ή διαδικτυακή,  σε ένα μουσείο δίνει τη δυνατότητα στους ενήλικες και στα παιδιά να απολαύσουν έργα τέχνης. Τα μουσεία επιτρέπουν τη γνωριμία, τη "συνάντηση" ή/και την εξοικείωση με έργα διαφόρων τεχνών. Η επαφή με τα έργα τέχνης διευρύνει τους πνευματικούς μας ορίζοντες, αποτελεί πηγή έμπνευσης και ταξιδεύει τη σκέψη και τη φαντασία μας. Τα παραπάνω ισχύουν τόσο για τους ενήλικες όσο και για τους εφήβους και για τα παιδιά. 
                     
Starry Night Over the Rhône - Wikipedia
Vincent van Gogh,   "Starry Night",   Musée d'Orsay

      Όσον αφορά τα παιδιά, οι αλληλεπιδράσεις τους με τους γονείς τους και η ενεργητική συμμετοχή σε κοινές δραστηριότητες , που αφορούν τα μουσεία, εντός και εκτός σπιτιού, προάγουν την κοινωνική και γλωσσική ανάπτυξη των παιδιών και τους προσφέρουν ενδιαφέροντα οπτικά και γλωσσικά ερεθίσματα! 
                                           
Το αλογάκι, δραστηριότητα από το Μουσείο Κυκλαδικής τέχνης

      Με αφορμή την διεθνή μέρα των μουσείων στις 18 Μαΐου παραθέτω τους συνδέσμους  με δράσεις για παιδιά και για μεγάλους σε μουσεία όλης της χώρας καθώς και του εξωτερικού.



          Αιμιλία Καββαδά
Λογοθεραπεύτρια M. Ed.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Παραγωγή του /ρ/

Συχνά τα παιδιά αντικαθιστούν στην ομιλία τους το φώνημα - ήχο /ρ/ με το φώνημα - ήχο /λ/. Ορισμένα παιδιά, μάλιστα, δεν μπορούν να διακρίνουν ακουστικά τους δύο ήχους. Σε αυτές τις περιπτώσεις, η ενίσχυση της ικανότητας ακουστικής διάκρισης των ήχων /ρ/-/λ/, που επιτρέπει στο παιδί να αντιλαμβάνεται τη διαφορετικότητα των φωνημάτων, είναι απαραίτητο στάδιο της λογοθεραπευτικής παρέμβασης που στοχεύει στη σωστή παραγωγή του φωνήματος /ρ/ (Bowen, 2015). Το παραπάνω σκίτσο, αγαπημένο πολλών παιδιών, απεικονίζει τις δυσκολίες των παιδιών, αλλά και φυσικά ,την ελπίδα της θεραπείας!      Αιμιλία Καββαδά  Λογοθεραπεύτρια, M.Ed.                                                                                                                                Bowen, C. (2015). Children's speech sound disorders. (2nd ed.) Chichester: Wiley-Blackwell, Wiley.

Εικόνες δράσης

    Οι εικόνες δράσης είναι ένα σταθμισμένο εργαλείο αξιολόγησης δύο τομέων της γλώσσας: πρώτον, της μορφοσύνταξης, εξετάζοντας τη γραμματική επάρκεια των φράσεων που λέει το παιδί και δεύτερον, της πραγματολογίας, εξετάζοντας την πληροφοριακή επάρκεια, δηλαδή τη χρήση της γλώσσας που κάνει το παιδί ώστε να μεταδώσει πληροφορίες. Η ολιγόλεπτη χορήγησή της δοκιμασίας καθιστά εφικτή την αξιολόγηση σε πληθυσμούς παιδιών με αναπτυξιακά προβλήματα.     Το συγκεκριμένο εργαλείο είναι πολύ σημαντικό διότι η αξιολόγηση της γλωσσικής επάρκειας σε παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας έχει αδιαμφισβήτητη σημασία για την σχολική τους πρόοδο. Άλλωστε, όπως είναι γνωστό πολλά είδη μαθησιακών δυσκολιών αποδίδονται σήμερα στην ύπαρξη γλωσσικών δυσκολιών.      Συνεπώς, η έγκαιρη ανίχνευση και αξιολόγηση των γλωσσικών προβλημάτων μπορεί να οδηγήσει στην έγκαιρη αντιμετώπισή τους με αποτέλεσμα την αποκατάσταση ή τη μείωση των προβλημάτων αυτών. 

Παραμύθι για τα παιδιά που φορούν γυαλιά

           Τα παραμύθια έχουν πολλαπλά οφέλη για τα παιδιά και μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τους γονείς, τους θεραπευτές και τους εκπαιδευτικούς σε πολλές περιπτώσεις. Μία συχνή περίπτωση είναι όταν το παιδί βρίσκει δύσκολο να διαχειριστεί νέες καταστάσεις, όπως το να φορέσει γυαλιά ή να πάει σχολείο. Μπορούμε, τότε, να το προετοιμάσουμε διαβάζοντας του βιβλία που μιλούν για ήρωες (παιδιά ή ζώα) που βιώνουν παρόμοιες καταστάσεις.       Στο παρακάτω βίντεο η συγγραφέας  παιδικής λογοτεχνίας Ιωάννα Κυρίτση-Τζιώτη διαβάζει το παραμύθι της Ένα λιοντάρι με γυαλιά, στο οποίο διηγείται πόσο σημαντικό είναι να φορούν γυαλιά όλοι όσοι τα χρειάζονται και πως όλοι οι υπόλοιποι πρέπει να συμπεριφέρονται σε όσους φορούν γυαλιά. Αιμιλία Καββαδά Λογοθεραπεύτρια M.Ed.