Οι κοινωνικές ιστορίες αποτελούν μία έγκυρη εκπαιδευτική προσέγγιση που βοηθά τα παιδιά να αναπτύξουν και να βελτιώσουν τις κοινωνικές τους δεξιότητες (Collet-Klingenberg & Franzone, 2008). Αρχικά, δημιουργήθηκαν για παιδιά με διαταραχή αυτιστικού φάσματος αλλά έχει βρεθεί ότι αποτελούν αποτελεσματική προσέγγιση και για παιδιά με νοητική υστέρηση ή με τυπική ανάπτυξη. Οι κοινωνικές ιστορίες αποτελούν μικρές, αυτοτελείς ιστορίες που παρέχουν στο παιδί ακριβείς οπτικές και λεκτικές πληροφορίες σχετικές με καταστάσεις που βρίσκει δύσκολες ή περίπλοκες (Gray, 2005). Επιπλέον, διδάσκουν κοινωνικές ικανότητες που είναι απαραίτητες για όλα τα πλαίσια στα οποία μετέχει το παιδί (Gray, 2005).
Στη συνέχεια παρουσιάζεται μία κοινωνική ιστορία που δημιούργησα, με στόχο να βοηθήσω ένα παιδί στη συμμετοχή στο παιχνίδι με τους συμμαθητές του, χωρίς να θυμώνει στις περιπτώσεις που χάνει.
Αιμιλία Καββαδά
Λογοθεραπεύτρια M. Ed.
Βιβλιογραφία
Collet-Klingenberg, L., & Franzone, E. (2008). Overview of social narratives. Madison: University of Wisconsin, Waisman Center, The National Professional Development Center on Autism Spectrum Disorders.
Gray, C. (2005). Διδάσκοντας αυτιστικά παιδιά να “αναγνωρίζουν” κοινωνικές καταστάσεις. Στο K.A Quill,. (Εd.), Διδάσκοντας αυτιστικά παιδιά (μτφ. Ρ. Παγίδα)(σελ. 293-323). Αθήνα: Έλλην. (έτος έκδοσης πρωτοτύπου 1995)