Μία από τις συμβουλές που δίνω στους γονείς είναι να διαβάζουν στα παιδιά τους συχνά και από πολύ μικρή ηλικία. Ένας από τους σημαντικούς, επιθυμητούς στόχους είναι η ενίσχυση της γλωσσικής ανάπτυξης των παιδιών και η περαιτέρω εξέλιξή τους σε ικανούς αναγνώστες.
Ο Δρ. John Hutton στο Cincinnati Children's Hospital Medical Center διεξήγαγε μία έρευνα για να μελετήσει τον τρόπο με τον οποίο η ανάγνωση ιστοριών σε μικρά παιδιά επηρεάζει την εγκεφαλική τους δραστηριότητα.
Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι η συχνή έκθεση στο διάβασμα ιστοριών σχετίζεται με την ενεργοποίηση συγκεκριμένων περιοχών του εγκεφάλου που υποστηρίζουν τη σημασιολογική επεξεργασία. Αυτές οι περιοχές διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην προφορική γλώσσα και αργότερα στην ανάγνωση.
"Είμαστε ενθουσιασμένοι που αποδεικνύουμε, για πρώτη φορά, ότι η έκθεση στο διάβασμα κατά το σημαντικό στάδιο της ανάπτυξης πριν το νηπιαγωγείο φαίνεται να έχει μία ουσιαστική, μετρήσιμη επίδραση στον τρόπο με τον οποίο ο εγκέφαλος ενός παιδιού επεξεργάζεται τις ιστορίες και μπορεί να αποτελέσει ένα δείκτη πρόγνωσης της αναγνωστικής ικανότητας του παιδιού." είπε ο Δρ. Hutton. "Ιδιαίτερη σημασία έχουν οι εγκεφαλικές περιοχές που υποστηρίζουν τη νοητική απεικόνιση και βοηθούν το παιδί να σχηματίσει εικόνες και να "δει" την ιστορία, επιβεβαιώνοντας τον καθοριστικό ρόλο της φαντασίας. Η διαδικασία αυτή γίνεται ολοένα και πιο σημαντική καθώς το παιδί μεταβαίνει από βιβλία με εικόνες σε βιβλία δίχως εικόνες, όπου πρέπει να φανταστεί όσα διαδραματίζονται στο κείμενο."
"Ελπίζουμε ότι αυτή η μελέτη θα αποτελέσει εφαλτήριο για περαιτέρω έρευνα σχετικά με το διάβασμα ιστοριών στα παιδιά και τον αναπτυσσόμενο εγκέφαλο ώστε να βελτιωθούν οι παρεμβάσεις και να εντοπίζονται έγκαιρα τα παιδιά με πιθανές, αναγνωστικές δυσκολίες, αυξάνοντας με τον τρόπο αυτό τις πιθανότητες να βιώσουν την επιτυχία στο θαυμαστό κόσμο των βιβλίων.