Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αναρτήσεις

Μαθαίνουμε τον δίφθογγο "ου"

  Εμπνεόμενη από την  εικονογραφική μέθοδο για τη διδασκαλία της ορθογραφίας της Δώρας Μαυρομμάτη, στην οποία έχω εκπαιδευτεί από το 2004, έχω φτιάξει την παραπάνω εικόνα, για να μπορούν τα παιδιά να θυμούνται ευκολότερα τον δίφθογγο "ου". Αιμιλία Καββαδά Λογοθεραπεύτρια Μ.Εd. στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση

Συμβουλές για το διάβασμα στο σπίτι: Παιδιά με αλλά και χωρίς δυσκολίες στη συγκέντρωση προσοχής

       Η οργάνωση του διαβάσματος στο σπίτι είναι ένα συχνά πολύ δύσκολο έργο που αναλαμβάνει ο γονιός και που διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην επιτυχή πορεία του παιδιού στο σχολείο.     Οι παρακάτω συμβουλές αφορούν γονείς παιδιών με αλλά και χωρίς δυσκολίες συγκέντρωσης της προσοχής. Καθιερώστε μία ρουτίνα για το διάβασμα. Το διάβασμα πρέπει να γίνεται την ίδια ώρα και στον ίδιο χώρο καθημερινά.  Ο χώρος πρέπει να έχει ησυχία. Η τηλεόραση, το ράδιο ακόμη και το παράθυρο πρέπει να είναι κλειστά. Το γραφείο ή το τραπέζι στο οποίο διαβάζει το παιδί πρέπει να έχει πάνω μόνο τα απαραίτητα αντικείμενα. Προγραμματίστε τακτικά διαλείμματα για να μπορεί το παιδί να σηκώνεται από τη θέση του, να πιει νερό, να πάει στην τουαλέτα, να φάει κάτι. Τα τακτικά διαλείμματα είναι απαραίτητα ώστε να καλυφθεί η ανάγκη του παιδιού για κίνηση πριν προκύψει και γίνει εμπόδιο στη μελέτη του. Έχετε κοντά στο παιδί το πρόγραμμα της επόμενης μέρας για να γνωρίζει τι πρέπει να διαβάσει.          

Κυρία Αιμιλία, θα κλείσουν πάλι τα σχολεία;

  Πολλοί γονείς και παιδιά με ρωτούν με άγχος αν πιστεύω ότι θα ξανακλείσουν τα σχολεία.   Αυτό που απαντώ είναι ότι δουλεύοντας ως λογοθεραπεύτρια 17 χρόνια, έχω εντυπωσιαστεί με το πόσο ακόμη και μικρά παιδιά ή παιδιά με σημαντικές δυσκολίες μέσα από  συζητήσεις,  παραμύθια,  κοινωνικές ιστορίες,  συμβολικό παιχνίδι και  καλλιτεχνικές δημιουργίες  έχουν κατανοήσει τη σοβαρότητα της κατάστασης,  προσαρμόστηκαν και  τηρούν τα μέτρα πρόληψης και προστασίας από τον covid-19.  Άλλωστε τα παιδιά μιμούνται σε μεγάλο βαθμό το δικό μας παράδειγμα! Εύχομαι και ελπίζω ότι θα παραμείνουν ανοιχτά τα σχολεία, γιατί το σχολείο είναι μάθηση και γνώσεις, αλλά και κοινωνικοποίηση, ομαδικότητα, συνεργασία, παιχνίδι. 
 Καλή σχολική χρονιά με υγεία, αισιοδοξία, χαρά, δημιουργικότητα, παιχνίδι και μάθηση!  Οι ζωγραφιές-δώρα των παιδιών συνδυάζουν όλα τα παραπάνω!
 «Η ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΦΗΒΟΥΣ ΣΤΗΝ ΠΑΝΔΗΜΙΑ: ΣΥΝΑΝΤΩΝΤΑΣ ΤΟΝ ΑΛΛΟΝ ΤΟΝ ΚΑΙΡΟ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΠΟΣΤΑΣΙΟΠΟΙΗΣΗΣ» Η ημερίδα απευθύνεται σε ειδικούς του χώρου της ψυχικής υγείας και συναφών επιστημών, καθώς και στους/στις φοιτητές/τριες των αντίστοιχων επιστημονικών πεδίων Για κρατήσεις θέσεων μπορείτε να επικοινωνείτε με την γραμματεία της ΕΕΨΨΠΕ   nfo@psychoanalysis-child.gr Κόστος συμμετοχής: 20 ευρώ Κατάθεση στην Τρ. ΠΕΙΡΑΙΩΣ  IBAN : GR09 0172 0760 0050 7607 9690915  σημειώνοντας οπωσδήποτε το όνομά σας  ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 9:30  9:45. Έναρξη -  ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΕΕΨΨΠΕ: Ε. Λάγιου-Λιγνού Χαιρετισμοί  ΣΤΡΟΓΓΥΛΗ ΤΡΑΠΕΖΑ Α’  ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΥΣ Προεδρείο: Ε. Αθανασιάδου 9:45-10:45 Ομιλήτρια: Μ. Σιώκου  "Μαζί και χώρια": Ποιοι είμαστε στο Skype; H ψυχαναλυτική εργασία με ένα μικρό κορίτσι κατά την περίοδο της πανδημίας Συζητητής: Δ. Αναστασόπουλος 10:45-11:45 Ομιλήτρια: Ν. Ταλούμη Η σκληρή αντιπαράθεση ανάμεσα στο παιδικό και στην ενορμησιακή ενδ

Παρατηρώ με τα γυαλάκια μου κάτι που αρχίζει από...

  Παρατηρώ με τα γυαλάκια μου κάτι που αρχίζει από... Μαθαίνουμε παίζοντας, διασκεδάζουμε μαθαίνοντας. Στην επίσκεψή μας στην παραλία μπορούμε να παίξουμε με τα παιδιά! Προσαρμόζοντας το αγγλικό παιχνίδι: I spy with my little eye.. παίζουμε το παιχνίδι: Παρατηρώ με τα γυαλάκια μου κάτι που αρχίζει από... Με τα δάχτυλα των χεριών μας σχηματίζουμε γυαλιά στα μάτια μας. Στη συνέχεια, λέμε στο παιδί: Παρατηρώ με τα γυαλάκια μου κάτι που αρχίζει από τη φωνούλα β. To παιδί μπορεί να πει βάρκα, Βάσω (αν υπάρχει κάποια με αυτό το όνομα εκεί ή αν φαντάζεται ότι ένα παιδάκι που βλέπει το λένε έτσι). Αφού βρει τη λέξη και κερδίσει έναν πόντο, μπορείτε να του δείξετε με πετρούλες ή στην άμμο πως γράφεται αυτό το γράμμα και να το γράψει και μετά και το ίδιο.  Στη συνέχεια, είναι η σειρά του παιδιού να μας ρωτήσει. Παίζουμε όση ώρα διασκεδάζουμε! Για να δούμε μερικά παραδείγματα εικόνων                                 βάρκα                                                                     άμμος  

Οι αιτίες διαταραχών επικοινωνίας και λόγου

Αιτίες διαταραχών επικοινωνίας και λόγου Οι διαταραχές του προφορικού και του γραπτού λόγου μπορεί να είναι πρωτογενείς, όπως στην αναπτυξιακή γλωσσική διαταραχή ή να προκύπτουν δευτερογενώς από ακουστικό έλλειμμα, νευρολογική διαταραχή, νοητική υστέρηση ή άλλα αίτια, όπως φαίνεται στον παραπάνω πίνακα (Norbury, Tomblin, & Bishop, 2013).  Σε κάθε περίπτωση,  είναι απαραίτητη η  λεπτομερής αξιολόγηση της επικοινωνίας και του λόγου ενός παιδιού από τη λογοθεραπεύτρια . Με βάση τα αποτελέσματα της αξιολόγησης, πραγματοποιείται ο σχεδιασμός ενός εξατομικευμένου λογοθεραπευτικού προγράμματος βασισμένου στις ανάγκες, τις δυσκολίες και τις δυνατότητες κάθε παιδιού. Επιπρόσθετα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης και τα στοιχεία που έχει συλλέξει κατά τη λήψη του ιστορικού από τους γονείς,   η λογοθεραπεύτρια κρίνει αν πρέπει να παραπέμψει  το  παιδί σε κάποιον άλλον ειδικό για περαιτέρω εκτίμηση, για παράδειγμα σε έναν ωτορινολαρυγγολόγο ή σε έναν παιδοψυχολόγο (McCauley, 20