Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

 «Η ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΦΗΒΟΥΣ ΣΤΗΝ ΠΑΝΔΗΜΙΑ: ΣΥΝΑΝΤΩΝΤΑΣ ΤΟΝ ΑΛΛΟΝ ΤΟΝ ΚΑΙΡΟ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΠΟΣΤΑΣΙΟΠΟΙΗΣΗΣ»

Η ημερίδα απευθύνεται σε ειδικούς του χώρου της ψυχικής υγείας και συναφών επιστημών, καθώς και στους/στις φοιτητές/τριες των αντίστοιχων επιστημονικών πεδίων

Για κρατήσεις θέσεων μπορείτε να επικοινωνείτε με την γραμματεία της ΕΕΨΨΠΕ   nfo@psychoanalysis-child.gr

Κόστος συμμετοχής: 20 ευρώ

Κατάθεση στην Τρ. ΠΕΙΡΑΙΩΣ  IBAN : GR09 0172 0760 0050 7607 9690915  σημειώνοντας οπωσδήποτε το όνομά σας 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

9:30  9:45. Έναρξη -  ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΕΕΨΨΠΕ: Ε. Λάγιου-Λιγνού

Χαιρετισμοί 

ΣΤΡΟΓΓΥΛΗ ΤΡΑΠΕΖΑ Α’ 

ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΥΣ

Προεδρείο: Ε. Αθανασιάδου

9:45-10:45

Ομιλήτρια: Μ. Σιώκου 

"Μαζί και χώρια": Ποιοι είμαστε στο Skype;

H ψυχαναλυτική εργασία με ένα μικρό κορίτσι κατά την περίοδο της πανδημίας

Συζητητής: Δ. Αναστασόπουλος

10:45-11:45

Ομιλήτρια: Ν. Ταλούμη

Η σκληρή αντιπαράθεση ανάμεσα στο παιδικό και στην ενορμησιακή ενδυνάμωση της ήβης στην online συνεδρία

11:45 -12:00  Διάλειμμα

ΣΤΡΟΓΓΥΛΗ ΤΡΑΠΕΖΑ Β’

ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΤΟΝ ΚΑΙΡΟ ΤΗΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ

Προεδρείο: Μ. Τσελίκα

12:00- 12:45 

Ομιλήτρια: Μ. Ζερβάκη

Η εμπειρία της τηλε-παρατήρησης κατά τη διάρκεια της πανδημίας

Διαδικτυακές Συναντήσεις των μελών της Εταιρείας την εποχή της Πανδημίας

12:45 – 13:00 

Video: Ο διάλογος των μελών μέσω της τέχνης τον καιρό της κοινωνικής αποστασιοποίησης

13:00- 14:15 

Ομιλήτρια: Αιμιλία Μπαρτζώκη 

Ομάδα εκπαιδευομένων : Το κράτημα και η εμπερίεξη ως εκπαιδευτική και ανθρώπινη ανάγκη

Ομιλήτρια: Αντωνία Φυρίγου

Διαδικτυακές συναντήσεις των μελών της ΕΕΨΨΠΕ τον καιρό της πανδημίας: από τον μετέωρο χώρο της εμπειρίας στην κιβωτό της σκέψης

ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ /ΟΥΣΕΣ 

Εύη Αθανασιάδου PhD

Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια Παιδιών και Εφήβων

Μέλος της ΕΕΨΨΠΕ

Δρ Δημήτρης Αναστασόπουλος

Ψυχίατρος, Παιδοψυχίατρος,

Διδάσκον και εποπτεύον μέλος της ΕΕΨΨΠΕ και της ΕΕΨΨ 

Μαριάνζ Βιντερσχόβεν drs.

Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια Παιδιών και Εφήβων, 

Διδάσκον και εποπτεύον μέλος της ΕΕΨΨΠΕ

Έφη Λάγιου-Λιγνού MPsychPsych

Ψυχοθεραπεύτρια Παιδιών και Εφήβων

Πρόεδρος ΔΣ ΕΕΨΨΠΕ, 

Μέλος ACP (UK), APPCIOS,  

Tavistock Society of Psychotherapists,

British Psychoanalytic Council

Αιμιλία Μπαρτζώκη

Κλινική Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια Παιδιών και Εφήβων

Μέλος της ΕΕΨΨΠΕ

Μένη Σιώκου,

Ψυχοπαιδαγωγός - Ψυχολόγος

Υποψήφιο μέλος ΕΕΨΨΠΕ

Μαρία Τσελίκα

Κλινική Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια Παιδιών και Εφήβων

Μέλος της ΕΕΨΨΠΕ 

Νάνσυ Ταλούμη

Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια Παιδιών και Εφήβων

Μέλος της ΕΕΨΨΠΕ 

Αντωνία Φυρίγου

Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια Παιδιών και Εφήβων

Μέλος της ΕΕΨΨΠΕ 

ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΟΣ ΦΟΡΕΑΣ

Εταιρεία Ψυχαναλυτικής Ψυχοθεραπείας Παιδιού και Εφήβου (ΕΕΨΨΠΕ)

https://psychoanalysis-child.gr

ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

Εύη Αθανασιάδου

Έλενα Κοσμά

Αιμιλία Μπαρτζώκη

Μαρία Τσελίκα

ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ

Λίνα Μπέλλου

Email:  info@psychoanalysis-child.gr


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Παραγωγή του /ρ/

Συχνά τα παιδιά αντικαθιστούν στην ομιλία τους το φώνημα - ήχο /ρ/ με το φώνημα - ήχο /λ/. Ορισμένα παιδιά, μάλιστα, δεν μπορούν να διακρίνουν ακουστικά τους δύο ήχους. Σε αυτές τις περιπτώσεις, η ενίσχυση της ικανότητας ακουστικής διάκρισης των ήχων /ρ/-/λ/, που επιτρέπει στο παιδί να αντιλαμβάνεται τη διαφορετικότητα των φωνημάτων, είναι απαραίτητο στάδιο της λογοθεραπευτικής παρέμβασης που στοχεύει στη σωστή παραγωγή του φωνήματος /ρ/ (Bowen, 2015). Το παραπάνω σκίτσο, αγαπημένο πολλών παιδιών, απεικονίζει τις δυσκολίες των παιδιών, αλλά και φυσικά ,την ελπίδα της θεραπείας!      Αιμιλία Καββαδά  Λογοθεραπεύτρια, M.Ed.                                                                                                                                Bowen, C. (2015). Children's speech sound disorders. (2nd ed.) Chichester: Wiley-Blackwell, Wiley.

Εικόνες δράσης

    Οι εικόνες δράσης είναι ένα σταθμισμένο εργαλείο αξιολόγησης δύο τομέων της γλώσσας: πρώτον, της μορφοσύνταξης, εξετάζοντας τη γραμματική επάρκεια των φράσεων που λέει το παιδί και δεύτερον, της πραγματολογίας, εξετάζοντας την πληροφοριακή επάρκεια, δηλαδή τη χρήση της γλώσσας που κάνει το παιδί ώστε να μεταδώσει πληροφορίες. Η ολιγόλεπτη χορήγησή της δοκιμασίας καθιστά εφικτή την αξιολόγηση σε πληθυσμούς παιδιών με αναπτυξιακά προβλήματα.     Το συγκεκριμένο εργαλείο είναι πολύ σημαντικό διότι η αξιολόγηση της γλωσσικής επάρκειας σε παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας έχει αδιαμφισβήτητη σημασία για την σχολική τους πρόοδο. Άλλωστε, όπως είναι γνωστό πολλά είδη μαθησιακών δυσκολιών αποδίδονται σήμερα στην ύπαρξη γλωσσικών δυσκολιών.      Συνεπώς, η έγκαιρη ανίχνευση και αξιολόγηση των γλωσσικών προβλημάτων μπορεί να οδηγήσει στην έγκαιρη αντιμετώπισή τους με αποτέλεσμα την αποκατάσταση ή τη μείωση των προβλημάτων αυτών. 

Το γλωσσικό πρόγραμμα ΜΑΚΑΤΟΝ

ζώο             γουρούνι         πρόβατο          αγελάδα           γάτα                                  Εικόνα 1. Νοήματα του προγράμματος ΜΑΚΑΤΟΝ                          H ομιλία χρησιμεύει στο να μεταφέρουμε επικοινωνιακά μηνύματα σε άλλους ανθρώπους: να εκφράσουμε τις ανάγκες και τις επιθυμίες μας μας και να ανταλλάξουμε πληροφορίες. Η ομιλία συνήθως συνοδεύεται από μορφές μη λεκτικής επικοινωνίας όπως χειρονομίες, κινήσεις του σώματος και εκφράσεις του προσώπου. Αναπτυξιακά τα βρέφη, πριν καν πουν τις πρώτες λέξεις τους κατανοούν και εκφράζουν μηνύματα αρχικά με χειρονομίες, χρησιμοποιώντας πολυαισθητηριακές λειτουργίες. Η διαδικασία αυτή εμπλουτίζει το λεξιλόγιό τους και το μετατρέπει σε εκφραστικό.     Το πρόγραμμα ΜΑΚΑΤΟΝ στο οποίο έχω εκπαιδευτεί  είναι ένα επικοινωνιακό - γλωσσικό πρόγραμμα που είναι εξαιρετικά ευέλικτο απευθύνεται σε άτομα που εμφανίζουν ένα ευρύ φάσμα αναπτυξιακών δυσκολιών (για παράδειγμα γλωσσική καθυστέρηση, γλωσσική διαταραχή, διαταρα