Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αναρτήσεις

Πως η ομιλία που απευθύνεται στα βρέφη βοηθάει τη γλωσσική ανάπτυξη;

Κάποια από τα κύρια χαρακτηριστικά της ομιλίας που απευθύνουν οι γονείς και οι φροντιστές στα βρέφη περιλαμβάνουν: υψηλό τόνο φωνής, αργό ρυθμό ομιλίας με μεγαλύτερες παύσεις, χρήση σύντομων προτάσεων, επιμήκυνση των φωνημάτων μέσα σε λέξεις,  έντονα προσωδιακά στοιχεία. Τα χαρακτηριστικά της ομιλίας που απευθύνεται στα βρέφη  είναι ανάλογα των αντιληπτικών τους ικανοτήτων,  προσελκύουν και διατηρούν το ενδιαφέρον και την προσοχή τους  στην επικοινωνιακή αλληλεπίδραση, βοηθούν κατ’ επέκταση τη γλωσσική ανάπτυξη.  Επίσης, τα προσωδιακά στοιχεία της διαισθητικής μητρικής ομιλίας σχετίζονται με διαφορετικές προθέσεις και συναισθήματα και αυτές οι συσχετίσεις επιτρέπουν στα βρέφη να κάνουν τις πρώτες συνδέσεις ήχων με νοήματα. Επιπρόσθετα, o υψηλός τόνος φωνής και η αργή και ξεκάθαρη ομιλία παρέχουν σαφή παραδείγματα των ήχων-φωνημάτων και βοηθούν τα βρέφη να αντιλαμβάνονται και να διαφοροποιούν τους διάφορους ήχους-φωνήματα. Η αντίληψη και η διαφοροποίηση αυτή βοηθά τα μωρά, λίγο αργότ
 

Τραυλισμός: Η Λογοθεραπεία μπορεί να βοηθήσει!

Ο τραυλισμός είναι μία διαταραχή της ροής της ομιλίας. Τα αρχικά συμπτώματα σε ένα παιδί εμφανίζονται συνήθως σε ηλικίες μεταξύ 2 και 5 ετών. Ο τραυλισμός είναι ένα πολυπαραγοντικό φαινόμενο. Οι παράγοντες που συμβάλλουν στην εμφάνιση του είναι γλωσσικοί, κληρονομικοί, νευροφυσιολογικοί, ψυχολογικοί και περιβαλλοντικοί. Πηγή εικόνας: https://www.voiceculture.co.nz/blog/2017/5/7/three-ways-to-help-your-child-speak-more-clearly-and-be-better-understood Τα συμπτώματα που παρατηρούνται σε ένα παιδί, έναν έφηβο ή έναν ενήλικα με τραυλισμό είναι: επαναλήψεις αρχικών συλλαβών λέξεων (πο- πο- πο- πολύ, ολόκληρων λέξεων (θέλω, θέλω, θέλω) ή και μικρών φράσεων (κι άλλο κι άλλο κι άλλο χυμό), επιμηκύνσεις φωνημάτων (σσσσυγγνώμη), μπλοκαρίσματα (π...αγωτό), όπου υπάρχει παύση ανάμεσα στο αρχικό φώνημα και στην υπόλοιπη λέξη. Η ένταση και η συχνότητα των συμπτωμάτων διαφέρει από άτομο σε άτομο. Επίσης, παρατηρούνται δευτερεύουσες συμπεριφορές, όπως κλείσιμο τω
 
 

Η διάγνωση του αυτισμού

Ως λογοθεραπεύτρια, αξιολογώ τις δυσκολίες, αλλά και τις ικανότητες και τις δυνατότητες των παιδιών, των εφήβων και των ενηλίκων. Οι δυνατότητες και οι ικανότητες κάθε ανθρώπου δεν περιορίζονται από τη διάγνωση του. Οι διαγνώσεις, είτε πρόκειται για τη διαταραχή του αυτιστικού φάσματος, είτε για την αναπτυξιακή γλωσσική διαταραχή είτε για τον τραυλισμό, είναι απαραίτητες, για να παρέχουμε στα παιδιά, στους εφήβους και στους ενήλικες κατάλληλα, επιστημονικά τεκμηριωμένα  θεραπευτικά προγράμματα.  Αιμιλία Καββαδά Λογοθεραπεύτρια M.Ed. Στην Ειδική Αγωγή & Εκπαίδευση

Λογοθεραπεία σε παιδιά 2 ετών- είναι πολύ νωρίς;

     Ως λογοθεραπεύτρια, αξιολογώ φυσικά την κατανόηση και την έκφραση του λόγου ενός παιδιού. Πρώτα από όλα, όμως, αξιολογώ τις επικοινωνιακές δεξιότητες του. Κάποιες από τις  δεξιότητες αυτές είναι η βλεμματική επαφή, η  κοινή εστίαση της προσοχής με τον συνομιλητή  και η κοινωνική αλληλεπίδραση.      Ένα παιδί 2 ετών, παράλληλα με τις δυσκολίες στη γλωσσική έκφραση και στη γλωσσική κατανόηση, μπορεί να παρουσιάζει ελλείμματα στις επικοινωνιακές ικανότητες. Για παράδειγμα, μπορεί: να μην παρουσιάζει κανένα ενδιαφέρον για επικοινωνία,  να μην αλληλεπιδρά με τους γονείς του, να μην μοιράζεται την προσοχή του με τους άλλους, να μην συμμετέχει σε κοινή δραστηριότητα με τους γονείς του, να κατευθύνει τον γονέα από το χέρι  προς το σημείο ή το αντικείμενο που θέλει, χωρίς, όμως, να τον κοιτάει.      Στην περίπτωση αυτή, πρέπει να γίνει παιδοψυχιατρική εκτίμηση, ώστε να διευκρινιστούν τα αίτια αυτών των ελλειμμάτων.      Μετά την παιδοψυχιατρική εκτίμηση, είναι απαραίτητο το παιδί να ξεκινή