Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αναρτήσεις

Πότε οι γονείς πρέπει να απευθυνθούν σε μία λογοθεραπεύτρια; Προειδοποιητικά σημάδια σε κάθε ηλικία

Σε κάθε ηλικία, υπάρχουν αναπτυξιακά ορόσημα της επικοινωνίας και του λόγου που αναμένεται να έχει κατακτήσει ένα παιδί, διαφορετικά είναι σημαντικό να γίνει αξιολόγηση από κάποιον ειδικό. Φυσικά, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι κάθε παιδί είναι ξεχωριστό και έχει τον δικό του ρυθμό ανάπτυξης. Υπάρχουν, όμως, προειδοποιητικά σημάδια που σε οποιαδήποτε ηλικία του παιδιού κι αν παρατηρηθούν, ο ι γονείς πρέπει να απευθυνθούν σε μία λογοθεραπεύτρια.  Συγκεκριμένα, όταν το παιδί: παρουσιάζει παλινδρόμηση ή απώλεια ικανοτήτων. Για παράδειγμα: σταματάει να λέει λέξεις, τις οποίες έλεγε παλιότερα. δεν ανταποκρίνεται σε ακουστικά ή οπτικά ερεθίσματα. Για παράδειγμα: δεν γυρνάει το κεφάλι, όταν φωνάζετε το όνομά του ή βάζει πολύ δυνατά την τηλεόραση. αλληλεπιδρά λίγο έως καθόλου με ενήλικες ή με άλλα παιδιά.  σας κοιτάει πολύ λίγο στα μάτια ή δεν σας κοιτάει ποτέ.  παρουσιάζει δυσκολία στη ροή της ομιλίας (πα-πα-πα-παππούς, φ-φ-φ-φώτα) για περισσότερο από 6 μήνες. Σε κάθε ηλικία του παιδιού, οι προβλη

Διαδραστικό πολυαισθητηριακό περιβάλλον iMUSE – Βελτιώνοντας την ποιότητα ζωής των ατόμων με αναπηρίες

  Η Ελληνική Επιστημονική Εταιρεία Υποστηρικτικής Τεχνολογίας , της οποίας είμαι μέλος διοργανώνει δωρεάν για τα μέλη της και για όσους θελήσουν να γίνουν μέλη της, διαδικτυακό σεμινάριο με θέμα: «Διαδραστικό πολυαισθητηριακό περιβάλλον iMUSE – Βελτιώνοντας την ποιότητα ζωής των ατόμων με αναπηρίες». Η εκδήλωση  θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 12 Μαρτίου 2022 στις 18:00 – 20:00 ώρα Ελλάδος,  μέσω της πλατφόρμας zoom.                                                                                       Το διαδραστικό πολυαισθητηριακό περιβάλλον iMUSE είναι το αποτέλεσμα της πολυετούς έρευνας του καθηγητή Phil Ellis (Πανεπιστήμιο Σάντερλαντ, Ηνωμένο Βασίλειο) και συστάθηκε για να δημιουργήσει μια προσέγγιση για τα άτομα με αναπηρίες και τους ηλικιωμένους με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας ζωής. Μέχρι σήμερα το έργο έχει καλύψει ένα εύρος ηλικίας ατόμων που κυμαίνεται από 2 ½ - 104 ετών. Αφορά μια προσέγγιση μη επεμβατική και προσωποκεντρική ενώ συγκεκριμένα στοιχεία της τεχνολογίας χρησιμο

Η ποίηση είναι για όλους: Τα πολλαπλά οφέλη της ποίησης για τα παιδιά

 Η ομιλία μου στην παρουσίαση του βιβλίου Γλωσσολύτες  της Ελένης Λιντζαροπούλου , η οποία με τίμησε και με συγκίνησε με την πρόσκλησή της, στάθηκε η αιτία να καταγράψω τις σκέψεις μου για την ποίηση και για τα πολλαπλά οφέλη της για τα παιδιά. Στον σύνδεσμο αυτό  ( https://diastixo.gr/kritikes/paidika/17788-glossolytes ) θα βρείτε αναλυτικά τις σκέψεις μου συγκεκριμένα για τους  Γλωσσολύτες 20+1 παιζωποιήματα, για μικρά και μεγάλα παιδιά, γραμμένο με αγάπη για τα παιδιά από την Ελένη Λιντζαροπούλου. Η τέχνη είναι για όλους.  Η ποίηση  είναι για όλους. Η ποίηση επηρεάζει διαφορετικά τον καθένα μας. Το πως βιώνουμε και πως αντιλαμβανόμαστε την ποίηση είναι καθαρά υποκειμενικό. Στην υποκειμενική αντίληψη της ποίησης δεν υπάρχει λάθος ή σωστό. Παράλληλα, η ποίηση είναι πολυεπίπεδη. Ξεκινά από το απλό επίπεδο που είναι η μελωδία της φωνής που απαγγέλει και το τραγούδισμα που ηχούν οι ομοιοκαταληξίες. Έπειτα, περνά στα φανερά νοήματα, στις εικόνες που γεννά στο μυαλό, συνεχίζει στα κρυφά νο
 

Οι προβληματισμοί των γονιών- προειδοποιητικό σημάδι ότι το παιδί χρήζει λογοθεραπείας

  Πολλές φορές οι γονείς φέρνουν τα παιδιά τους σε εμένα για λογοθεραπευτική αξιολόγηση και παρέμβαση, διότι αντιλαμβάνονται τις δυσκολίες των παιδιών τους πριν από οποιονδήποτε άλλον !!    Οι προβληματισμοί των γονιών για την επικοινωνία και τον λόγο του παιδιού τους αποτελούν προειδοποιητικό σημάδι σε κάθε ηλικία του παιδιού ότι  πρέπει να απευθυνθούν σε έναν ειδικό, σε μία λογοθεραπεύτρια. Οι γονείς αντιλαμβάνονται ότι το παιδί τους δυσκολεύεται και αυτό που τους νοιάζει είναι τι χρειάζεται να κάνουν για να το βοηθήσουν, ποιες παρεμβάσεις είναι απαραίτητες για να βελτιωθούν οι δυσκολίες του παιδιού τους και να ενισχυθούν οι ικανότητές του.   Όταν τα παιδιά αργούν να ξεκινήσουν λογοθεραπεία ή κάνουν αναποτελεσματικές παρεμβάσεις, χάνουν πολύτιμο αναπτυξιακό χρόνο! Πρέπει να θυμόμαστε πάντα ότι  η πρώιμη και έγκαιρη αξιολόγηση και εξατομικευμένη παρέμβαση είναι καθοριστικές για την πρόληψη των επικοινωνιακών, γλωσσικών και συναισθηματικών δυσκολιών του παιδιού . Αιμιλία Καββαδά Λογοθε

Τι είναι η κοινή εστίαση της προσοχής και ποια είναι η σημασία της;

  Η κοινή εστίαση της προσοχής αποτελεί μία πολύ σημαντική μη λεκτική επικοινωνιακή ικανότητα. Κατά την κοινή εστίασης προσοχής, το παιδί κοιτά τον γονιό και προσελκύει την προσοχή του στο πρόσωπο, αντικείμενο ή γεγονός του ενδιαφέροντός του. Συντονίζουν, λοιπόν, την προσοχή τους σε ένα αντικείμενο, πρόσωπο ή γεγονός.   Μέσα από την κοινή εστίαση της προσοχής, το παιδί συμμετέχει τελικά σε κοινή δραστηριότητα με τον ενήλικα και αναπτύσσουν κοινά νοήματα και κοινή αναφορά, λεκτική (λέξεις, ήχους, προτάσεις) και μη λεκτική (χειρονομίες, νοήματα), για αντικείμενα, πρόσωπα ή γεγονότα. Μέσα από τις επικοινωνιακές αλληλεπιδράσεις και την κοινή αναφορά δημιουργούνται τα γλωσσικά σύμβολα και το παιδί αντιλαμβάνεται ότι η γλώσσα κατέχει έναν σημαντικότατο ρόλο στη συνδιαλλαγή του με τα άλλα πρόσωπα. Η κοινή εστίαση της προσοχής είναι απαραίτητη για την ανάπτυξη της επικοινωνίας, του λόγου και της ομιλίας των παιδιών. Aιμιλία Καββαδά Λογοθεραπεύτρια  M.Ed. στην Ειδική Αγωγή & Εκπαίδευση

Παράθυρο στην ανάγνωση και στη γνώση

Το παράθυρο στην ανάγνωση και στη γνώση το έφτιαξα για πρώτη φορά το 2005. Από τότε έχω φτιάξει πάρα πολλά, με στόχο να βοηθώ τα παιδιά να διαβάζουν πιο εύκολα μεμονωμένες λέξεις, αλλά και προτάσεις.  Το παράθυρο στην ανάγνωση και στη γνώση βοηθάει τα παιδιά να συγκεντρώσουν την προσοχή του σε μία σειρά (που περιέχει μία λέξη ή μία πρόταση) και να μην μπερδεύονται από τις λέξεις που υπάρχουν στις παραπάνω και στις παρακάτω σειρές. Επίσης, με τον τρόπο αυτό, δεν χάνουν και τη σειρά τους στην ανάγνωση. Αιμιλία Καββαδά Λογοθεραπεύτρια Μ.Εd. στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση