Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Διαδραστικό πολυαισθητηριακό περιβάλλον iMUSE – Βελτιώνοντας την ποιότητα ζωής των ατόμων με αναπηρίες

 

Η Ελληνική Επιστημονική Εταιρεία Υποστηρικτικής Τεχνολογίας, της οποίας είμαι μέλος διοργανώνει δωρεάν για τα μέλη της και για όσους θελήσουν να γίνουν μέλη της, διαδικτυακό σεμινάριο με θέμα: «Διαδραστικό πολυαισθητηριακό περιβάλλον iMUSE – Βελτιώνοντας την ποιότητα ζωής των ατόμων με αναπηρίες». Η εκδήλωση  θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 12 Μαρτίου 2022 στις 18:00 – 20:00 ώρα Ελλάδος,  μέσω της πλατφόρμας zoom.                                                                                      

Το διαδραστικό πολυαισθητηριακό περιβάλλον iMUSE είναι το αποτέλεσμα της πολυετούς έρευνας του καθηγητή Phil Ellis (Πανεπιστήμιο Σάντερλαντ, Ηνωμένο Βασίλειο) και συστάθηκε για να δημιουργήσει μια προσέγγιση για τα άτομα με αναπηρίες και τους ηλικιωμένους με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας ζωής. Μέχρι σήμερα το έργο έχει καλύψει ένα εύρος ηλικίας ατόμων που κυμαίνεται από 2 ½ - 104 ετών. Αφορά μια προσέγγιση μη επεμβατική και προσωποκεντρική ενώ συγκεκριμένα στοιχεία της τεχνολογίας χρησιμοποιούνται για να πραγματοποιηθούν δραστηριότητες που διαφορετικά θα ήταν αδύνατες για άτομα με αναπηρίες.

Ομιλητές:                                                                                                                                               

• Lieselotte van Leeuwen. Αναπτυξιακή Ψυχολόγος, Ανώτερη λέκτορας στο πανεπιστήμιο του Γκότεμπεργκ της Σουηδίας στην Ακαδημία «HDK Academy of Design & Crafts. 

• Νατάσα Ευσταθίου. Μουσικοτεχνολόγος, Αποκλειστική αντιπρόσωπος του iMUSE στην Ελλάδα, Εκπαιδευόμενη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας

Θα δοθούν βεβαιώσεις.

Δηλώσεις συμμετοχής: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScZDCZWijPAU7jJJPlpXzyZ-XyEdBd5yY77M3sOYrPafpWL2Q/formResponse

μέχρι Σάββατο 12/3/2022 και ώρα 11:00 π.μ


Αιμιλία Καββαδά

Λογοθεραπεύτρια

Μ.Εd. στην Ειδική Αγωγή & Εκπαίδευση

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Παραγωγή του /ρ/

Συχνά τα παιδιά αντικαθιστούν στην ομιλία τους το φώνημα - ήχο /ρ/ με το φώνημα - ήχο /λ/. Ορισμένα παιδιά, μάλιστα, δεν μπορούν να διακρίνουν ακουστικά τους δύο ήχους. Σε αυτές τις περιπτώσεις, η ενίσχυση της ικανότητας ακουστικής διάκρισης των ήχων /ρ/-/λ/, που επιτρέπει στο παιδί να αντιλαμβάνεται τη διαφορετικότητα των φωνημάτων, είναι απαραίτητο στάδιο της λογοθεραπευτικής παρέμβασης που στοχεύει στη σωστή παραγωγή του φωνήματος /ρ/ (Bowen, 2015). Το παραπάνω σκίτσο, αγαπημένο πολλών παιδιών, απεικονίζει τις δυσκολίες των παιδιών, αλλά και φυσικά ,την ελπίδα της θεραπείας!      Αιμιλία Καββαδά  Λογοθεραπεύτρια, M.Ed.                                                                                                                                Bowen, C. (2015). Children's speech sound disorders. (2nd ed.) Chichester: Wiley-Blackwell, Wiley.

Εικόνες δράσης

    Οι εικόνες δράσης είναι ένα σταθμισμένο εργαλείο αξιολόγησης δύο τομέων της γλώσσας: πρώτον, της μορφοσύνταξης, εξετάζοντας τη γραμματική επάρκεια των φράσεων που λέει το παιδί και δεύτερον, της πραγματολογίας, εξετάζοντας την πληροφοριακή επάρκεια, δηλαδή τη χρήση της γλώσσας που κάνει το παιδί ώστε να μεταδώσει πληροφορίες. Η ολιγόλεπτη χορήγησή της δοκιμασίας καθιστά εφικτή την αξιολόγηση σε πληθυσμούς παιδιών με αναπτυξιακά προβλήματα.     Το συγκεκριμένο εργαλείο είναι πολύ σημαντικό διότι η αξιολόγηση της γλωσσικής επάρκειας σε παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας έχει αδιαμφισβήτητη σημασία για την σχολική τους πρόοδο. Άλλωστε, όπως είναι γνωστό πολλά είδη μαθησιακών δυσκολιών αποδίδονται σήμερα στην ύπαρξη γλωσσικών δυσκολιών.      Συνεπώς, η έγκαιρη ανίχνευση και αξιολόγηση των γλωσσικών προβλημάτων μπορεί να οδηγήσει στην έγκαιρη αντιμετώπισή τους με αποτέλεσμα την αποκατάσταση ή τη μείωση των προβλημάτων αυτών. 

Παραμύθι για τα παιδιά που φορούν γυαλιά

           Τα παραμύθια έχουν πολλαπλά οφέλη για τα παιδιά και μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τους γονείς, τους θεραπευτές και τους εκπαιδευτικούς σε πολλές περιπτώσεις. Μία συχνή περίπτωση είναι όταν το παιδί βρίσκει δύσκολο να διαχειριστεί νέες καταστάσεις, όπως το να φορέσει γυαλιά ή να πάει σχολείο. Μπορούμε, τότε, να το προετοιμάσουμε διαβάζοντας του βιβλία που μιλούν για ήρωες (παιδιά ή ζώα) που βιώνουν παρόμοιες καταστάσεις.       Στο παρακάτω βίντεο η συγγραφέας  παιδικής λογοτεχνίας Ιωάννα Κυρίτση-Τζιώτη διαβάζει το παραμύθι της Ένα λιοντάρι με γυαλιά, στο οποίο διηγείται πόσο σημαντικό είναι να φορούν γυαλιά όλοι όσοι τα χρειάζονται και πως όλοι οι υπόλοιποι πρέπει να συμπεριφέρονται σε όσους φορούν γυαλιά. Αιμιλία Καββαδά Λογοθεραπεύτρια M.Ed.