Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αναρτήσεις

Πριν λίγες μέρες ένα υπέροχο αγόρι που έρχεται για λογοθεραπεία μου είπε με ενθουσιασμό:  "Κυρία Αιμιλία, ξέρετε ότι το όνομα σας θυμίζει την Ομιλία; Ξέρετε τι σημαίνει αυτό;  Γεννηθήκατε για να γίνετε λογοθεραπεύτρια και να μας βοηθάτε με την Ομιλία μας!!" Τι υπέροχα συναισθήματα: H ευγνωμοσύνη απέναντι στα παιδιά και στους γονείς τους που με εμπιστεύονται και η χαρά κι η υπερηφάνεια για τα παιδάκια και τους μεγάλους μου που προχωρούν με αγώνα καθημερινό παρά τις δυσκολίες τους!                                                                                                                      Αιμιλία Καββαδά Λογοθεραπεύτρια παιδιών και ενηλίκων
Σύμφωνα με τους επιστήμονες του Dyslexic Advantage, η δυσλεξία ΔΕΝ είναι πρόβλημα, η δυσλεξία είναι προτέρημα. Μετά από άδειά του Dyslexic Advantage έβαλα ελληνικούς υπότιτλους στο video με την εμπνευστική ομιλία της δυσλεξικής καθηγήτριας του ΜΙΤ, Cathy Drennan. Δείτε το video στο youtube επιλέγοντας ελληνικούς υπότιτλους.

Παγκόσμια Ημέρα για την Εξάλειψη του Αναλφαβητισμού

Η 8η Σεπτεμβρίου έχει καθιερωθεί με πρωτοβουλία της UNESCO ως η Παγκόσμια Ημέρα για την Εξάλειψη του Αναλφαβητισμού. Στον σύγχρονο ψηφιακό κόσμο οι απαιτήσεις για γνώση ανάγνωσης και γραφής έχουν αυξηθεί σημαντικά! Ας διαλύσουμε, λοιπόν, τα σύνορα του αναλφαβητισμού και ας ενισχύσουμε τις ζωές των ανθρώπων. Οι σύγχρονες έρευνες δείχνουν ότι η πλαστικότητα του εγκεφάλου επιτρέπει ακόμη και σε άτομα με εγκεφαλικές δυσλειτουργίες ή βλάβες καθώς και σε αναλφάβητα άτομα μεγάλης ηλικίας να μπορούν να μάθουν βασικές δεξιότητες ανάγνωσης και γραφής με την κατάλληλη εκπαίδευση.                                                                                              Αιμιλία Καββαδά Λογοθεραπεύτρια παιδιών και ενηλίκων

Διαταραχές ακουστικής επεξεργασίας

   Την Κυριακή 2 Απριλίου παρακολούθησα στη Θεσσαλονίκη το σεμινάριο της καθηγήτριας ψυχοακουστικής του ΑΠΘ Βίβιαν Ηλιάδου με θέμα: Ακουστική εκπαίδευση σε παιδιά και ενήλικες με Διαταραχές Ακουστικής Επεξεργασίας. Παιδιά αλλά και ενήλικες με φυσιολογική ακοή μπορεί να παρουσιάζουν διαταραχές ακουστικής επεξεργασίας. Οι διαταραχές αυτές προκαλούν γλωσσικές και μαθησιακές δυσκολίες. Επίσης, τα παιδιά με επαναλαμβανόμενες ωτίτιδες λόγω των διαρκώς εναλλασσόμενων ερεθισμάτων που λαμβάνουν μέσω της ακοής μπορεί να παρουσιάσουν  διαταραχές ακουστικής επεξεργασίας και στη συνέχεια δυσκολίες στην ανάπτυξη της γλώσσας και των μαθησιακών ικανοτήτων.     Οι σύγχρονες έρευνες δείχνουν ότι η εξατομικευμένη ακουστική εκπαίδευση στα πλαίσια της λογοθεραπευτικής παρέμβασης του παιδιού συμβάλλει στην αντιμετώπιση γλωσσικών, γνωστικών και μαθησιακών ελλειμμάτων.                                                                                                                                  

Δυσκολίες μάθησης: Πως αξιολογούνται οι γνώσεις ενός παιδιού με βάση τα στάδια της μάθησης;

Η αξιολόγηση των δυσκολιών μάθησης ενός παιδιού συχνά αφορά το αν το παιδί κατέχει ή όχι διάφορες γνώσεις ή δεξιότητες όπως είναι η ανάγνωση και η ορθογραφία. Στην πραγματικότητα, όμως, υπάρχουν κι άλλα στάδια ανάμεσα στην αρχική επαφή του μαθητή με μία συγκεκριμένη γνώση ή δεξιότητα μέχρι την αυτοματοποιημένη χρήση της αποκτημένης γνώσης ή δεξιότητας σε κάθε πλαίσιο και για κάθε σκοπό.  Η μαθησιακή πορεία, λοιπόν, διακρίνεται στα ακόλουθα στάδια:  α) στο στάδιο της απόκτησης, κατά το οποίο ο μαθητής έρχεται σε επαφή με τη γνώση ή τη δεξιότητα με στόχο την επίτευξη ακρίβειας στη χρήση της,  β) στο στάδιο της ευχέρειας, κατά το οποίο ο μαθητής διατηρεί την ακρίβεια και στοχεύει στην αύξηση της ταχύτητας χρήσης της γνώσης ή της δεξιότητας,  γ) στο στάδιο της διατήρησης, κατά το οποίο ο μαθητής εξακολουθεί να έχει ακρίβεια και ταχύτητα στη χρήση της διδαγμένης γνώσης ή δεξιότητας χωρίς να έχει μεσολαβήσει πρόσθετη διδασκαλία ή ενίσχυση,  δ) στο στάδιο της γενίκευσης, κατά το ο

ΕΟΠΥΥ και Νέες εξελίξεις στην Ειδική αγωγή

Καλή χρονιά σε όλους με υγεία και χαρά! Δυστυχώς το 2017 ξεκίνησε με δυσοίωνες προβλέψεις για την ειδική αγωγή. Ο ΕΟΠΥΥ από την 15/1/2017 καταργεί τον τρόπο πληρωμής των λογοθεραπειών και εισάγει νέο καθεστώς σύμβασης με τους λογοθεραπευτές. Οι αόριστες συμβάσεις παρουσιάζουν προχειρότητα, νομικά, επιστημονικά και λειτουργικά κενά και προβλήματα και ευνοούν απόλυτα και μονομερώς τον ΕΟΠΥΥ. Όλοι οι επαγγελματικοί σύλλογοι έχουμε αποφασίσει ομόφωνα να αρνηθούμε την υπογραφή αόριστων συμβάσεων με μεγάλα επιστημονικά κενά που υποβιβάζουν την εργασία και την επιστήμη μας. Αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα οι ιδιώτες είναι οι μόνοι που παρέχουν συστηματικά υψηλής ποιότητας υπηρεσίες ειδικής αγωγής (Λογοθεραπείας, Εργοθεραπείας, Φυσικοθεραπείας, Ειδικής Διαπαιδαγώγησης, Συμβουλευτικής, Ψυχολογικής Υποστήριξης) όταν όλο το δημόσιο καταρρέει. Οι υπηρεσίες ειδικής αγωγής που παρέχονται στην Ελλάδα ιδιωτικά, αποτελούν πρότυπο διαχείρισης περιστατικών τόσο εντός όσο και εκτός Ελλάδος, καθώς όλ