Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Σεμινάριο για το ΤΕΣΤ Ανίχνευσης Οπτικής Αντίληψης

Σας κοινοποιώ το σεμινάριο για το TΕΣΤ Ανίχνευσης Διαταραχών Οπτικής Αντίληψης στο οποίο θα είμαι ομιλήτρια με την εισήγηση Λόγος και Οπτική Αντίληψη

Το Σεμινάριο απευθύνεται σε Φυσικούς ,Νηπιαγωγούς, Δασκάλους Ειδικής αγωγής, Ειδικούς Παιδαγωγούς Ψυχολόγους, Εργοθεραπευτές και Λογοθεραπευτές.

Σκοπός του σεμιναρίου είναι η επιμόρφωση στη διαδικασία χορήγησης, βαθμολόγησης και εξαγωγής αποτελεσμάτων του Ανιχνευτικού Κριτηρίου Οπτικής Αντίληψης(5-6) του μοναδικού σταθμισμένου ΤΕΣΤ για τις αντιληπτικές ικανότητες του παιδιού.
Πόλεις διεξαγωγής:
ΑΘΗΝΑ                    Σάββατο & Κυριακή 19-20 Νοεμβρίου 2016
ΛΑΡΙΣΑ                    Σάββατο & Κυριακή 3-4 Δεκεμβρίου 2016
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ     Σάββατο & Κυριακή 17-18 Δεκεμβρίου 2016

ΠΡΟΣΚΕΚΛΗΜΕΝΟΙ  ΟΜΙΛΗΤΕΣ - ΟΜΙΛΗΤΡΙΕΣ
Ιωάννα  Αναστασοπούλου Καθηγήτρια Ε.Μ.Π. Βιοχημείας,   Φασματοσκοπίας
Στέφανος  Κούτρας  Δρ Ειδικής Αγωγής  Παν. Ιωαννίνων
Δήμητρα   Λιούμη    Δρ Χειρουργός, Οφθαλμίατρος
Αιμιλία     Καββαδά  Λογοθεραπεύτρια

ΤΕΣΤ ΑΝΙΧΝΕΥΣΗΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΩΝ ΟΠΤΙΚΗΣ ΑΝΤΙΛΗΨΗΣ(5-6)Το  Ανιχνευτικό  Κριτήριο Οπτικής Αντίληψης (5-6) είναι το μοναδικό σταθμισμένο τεστ αποκλειστικά για τις αντιληπτικές ικανότητες του παιδιού  
Περιλαμβάνει 8 Υποτέστ τα οποία εξετάζουν όλους τους τομείς της οπτικής Αντίληψης.
Έχει παιγνιώδη μορφή, η χορήγηση του είναι ατομική με μέσο χρόνο χορήγησης 20΄ λεπτά.

Περισσότερες πληροφορίεςwww.eef.gr


Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Παραγωγή του /ρ/

Συχνά τα παιδιά αντικαθιστούν στην ομιλία τους το φώνημα - ήχο /ρ/ με το φώνημα - ήχο /λ/. Ορισμένα παιδιά, μάλιστα, δεν μπορούν να διακρίνουν ακουστικά τους δύο ήχους. Σε αυτές τις περιπτώσεις, η ενίσχυση της ικανότητας ακουστικής διάκρισης των ήχων /ρ/-/λ/, που επιτρέπει στο παιδί να αντιλαμβάνεται τη διαφορετικότητα των φωνημάτων, είναι απαραίτητο στάδιο της λογοθεραπευτικής παρέμβασης που στοχεύει στη σωστή παραγωγή του φωνήματος /ρ/ (Bowen, 2015). Το παραπάνω σκίτσο, αγαπημένο πολλών παιδιών, απεικονίζει τις δυσκολίες των παιδιών, αλλά και φυσικά ,την ελπίδα της θεραπείας!      Αιμιλία Καββαδά  Λογοθεραπεύτρια, M.Ed.                                                                                                                                Bowen, C. (2015). Children's speech sound disorders. (2nd ed.) Chichester: Wiley-Blackwell, Wiley.

Εικόνες δράσης

    Οι εικόνες δράσης είναι ένα σταθμισμένο εργαλείο αξιολόγησης δύο τομέων της γλώσσας: πρώτον, της μορφοσύνταξης, εξετάζοντας τη γραμματική επάρκεια των φράσεων που λέει το παιδί και δεύτερον, της πραγματολογίας, εξετάζοντας την πληροφοριακή επάρκεια, δηλαδή τη χρήση της γλώσσας που κάνει το παιδί ώστε να μεταδώσει πληροφορίες. Η ολιγόλεπτη χορήγησή της δοκιμασίας καθιστά εφικτή την αξιολόγηση σε πληθυσμούς παιδιών με αναπτυξιακά προβλήματα.     Το συγκεκριμένο εργαλείο είναι πολύ σημαντικό διότι η αξιολόγηση της γλωσσικής επάρκειας σε παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας έχει αδιαμφισβήτητη σημασία για την σχολική τους πρόοδο. Άλλωστε, όπως είναι γνωστό πολλά είδη μαθησιακών δυσκολιών αποδίδονται σήμερα στην ύπαρξη γλωσσικών δυσκολιών.      Συνεπώς, η έγκαιρη ανίχνευση και αξιολόγηση των γλωσσικών προβλημάτων μπορεί να οδηγήσει στην έγκαιρη αντιμετώπισή τους με αποτέλεσμα την αποκατάσταση ή τη μείωση των προβλημάτων αυτών. 

Παραμύθι για τα παιδιά που φορούν γυαλιά

           Τα παραμύθια έχουν πολλαπλά οφέλη για τα παιδιά και μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τους γονείς, τους θεραπευτές και τους εκπαιδευτικούς σε πολλές περιπτώσεις. Μία συχνή περίπτωση είναι όταν το παιδί βρίσκει δύσκολο να διαχειριστεί νέες καταστάσεις, όπως το να φορέσει γυαλιά ή να πάει σχολείο. Μπορούμε, τότε, να το προετοιμάσουμε διαβάζοντας του βιβλία που μιλούν για ήρωες (παιδιά ή ζώα) που βιώνουν παρόμοιες καταστάσεις.       Στο παρακάτω βίντεο η συγγραφέας  παιδικής λογοτεχνίας Ιωάννα Κυρίτση-Τζιώτη διαβάζει το παραμύθι της Ένα λιοντάρι με γυαλιά, στο οποίο διηγείται πόσο σημαντικό είναι να φορούν γυαλιά όλοι όσοι τα χρειάζονται και πως όλοι οι υπόλοιποι πρέπει να συμπεριφέρονται σε όσους φορούν γυαλιά. Αιμιλία Καββαδά Λογοθεραπεύτρια M.Ed.