Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Xρονική αλληλουχία- οι μήνες του χρόνου

        Η εκμάθηση των μηνών του χρόνου, όπως και των ημερών της εβδομάδας ενισχύει την ανάπτυξη της χρονικής αλληλουχίας.
          Η χρονική αλληλουχία αποτελεί ένα σημαντικό μέρος της γνωστικής ανάπτυξης των παιδιών.

     Τα τραγούδια αποτελούν μία μέθοδο ευκολότερης απομνημόνευσης ονομάτων και αλληλουχιών. Από τη Λιλιπούπολη του Μάνου Χατζιδάκι, λοιπόν, οι δώδεκα μήνες αθλητές έρχονται να βοηθήσουν τα παιδιά να μάθουν τους μήνες του χρόνου.


Δώδεκα μήνες αθλητές
στο γήπεδο του χρόνου
δώδεκα μήνες αθλητές

κάνουν αγώνα δρόμου.

Ο Γενάρης με μποτίνια
κι ο Φλεβάρης με παλτό
και ο Μάρτης
με σορτσάκι ριγωτό.

Ο Απρίλης με κασκέτο
και με άσπρες ελβιέλες
και ο Μάιος κι ο Ιούνιος
με τις ξώπλατες φανέλες.

Δώδεκα μήνες στη γραμμή
τινάζουνε τα πόδια
κι όλοι πηδάνε με ορμή
του δρόμου τα εμπόδια.

Ο Ιούλιος ο χίπις
με μπλου τζην και χαϊμαλιά
και ο Αύγουστος
με ψάθα και γυαλιά.

Ο Σεπτέμβρης κι ο Οκτώβρης
με αδιάβροχα σακάκια
κι ο Νοέμβρης κι ο Δεκέμβρης
με πουλόβερ και σκουφάκια.

Δώδεκα μήνες στη γραμμή
τινάζουνε τα πόδια
κι όλοι πηδάνε με ορμή
του δρόμου τα εμπόδια.

Δώδεκα μήνες αθλητές
στο γήπεδο του χρόνου, 
δώδεκα μήνες αθλητές
κάνουν αγώνα δρόμου.


Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Εικόνες δράσης

    Οι εικόνες δράσης είναι ένα σταθμισμένο εργαλείο αξιολόγησης δύο τομέων της γλώσσας: πρώτον, της μορφοσύνταξης, εξετάζοντας τη γραμματική επάρκεια των φράσεων που λέει το παιδί και δεύτερον, της πραγματολογίας, εξετάζοντας την πληροφοριακή επάρκεια, δηλαδή τη χρήση της γλώσσας που κάνει το παιδί ώστε να μεταδώσει πληροφορίες. Η ολιγόλεπτη χορήγησή της δοκιμασίας καθιστά εφικτή την αξιολόγηση σε πληθυσμούς παιδιών με αναπτυξιακά προβλήματα.     Το συγκεκριμένο εργαλείο είναι πολύ σημαντικό διότι η αξιολόγηση της γλωσσικής επάρκειας σε παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας έχει αδιαμφισβήτητη σημασία για την σχολική τους πρόοδο. Άλλωστε, όπως είναι γνωστό πολλά είδη μαθησιακών δυσκολιών αποδίδονται σήμερα στην ύπαρξη γλωσσικών δυσκολιών.      Συνεπώς, η έγκαιρη ανίχνευση και αξιολόγηση των γλωσσικών προβλημάτων μπορεί να οδηγήσει στην έγκαιρη αντιμετώπισή τους με αποτέλεσμα την αποκατάσταση ή τη μείωση των προβλημάτων αυτών....

ΑνΟμιΛο 4 - Τεστ ανίχνευσης διαταραχών λόγου και ομιλίας

Το ΑνΟμιΛο 4 (Ανίχνευση διαταραχών Ομιλίας και Λόγου για παιδιά 4 χρονών) είναι ένα αξιόπιστο εργαλείο, το οποίο επιτρέπει στον ειδικό να πραγματοποιήσει ένα γρήγορο έλεγχο της ομιλίας, του λόγου, της φωνής και της ροής της ομιλίας παιδιών ηλικίας 3;9 έως 4;6 ετών. Μέσω του ΑνΟμιΛο 4, ο ειδικός, λοιπόν, έχει τη δυνατότητα να μάθει αν το παιδί παρουσιάζει δυσκολίες και αν πρέπει να πραγματοποιηθεί πλήρης λογοθεραπευτική αξιολόγηση.  Επίσης, οι γονείς με το ΑνΟμιΛο 4 ενημερώνονται για την ανάπτυξη του λόγου του παιδιού τους και παίρνουν συμβουλές για να λειτουργούν ως απλή και σταθερή βάση ερεθισμάτων στο παιδί τους.

Το γλωσσικό πρόγραμμα ΜΑΚΑΤΟΝ

ζώο             γουρούνι         πρόβατο          αγελάδα           γάτα                                  Εικόνα 1. Νοήματα του προγράμματος ΜΑΚΑΤΟΝ                          H ομιλία χρησιμεύει στο να μεταφέρουμε επικοινωνιακά μηνύματα σε άλλους ανθρώπους: να εκφράσουμε τις ανάγκες και τις επιθυμίες μας μας και να ανταλλάξουμε πληροφορίες. Η ομιλία συνήθως συνοδεύεται από μορφές μη λεκτικής επικοινωνίας όπως χειρονομίες, κινήσεις του σώματος και εκφράσεις του προσώπου. Αναπτυξιακά τα βρέφη, πριν καν πουν τις πρώτες λέξεις τους κατανοούν και εκφράζουν μηνύματα αρχικά με χειρονομίες, χρησιμοποιώντας πολυαισθητηριακές λειτουργίες. Η διαδικασία αυτή εμπλουτίζει το λεξιλόγιό τους και το μετατρέπει σε εκφραστικό.     Το πρόγ...