Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αναρτήσεις

Τι κάνει την λογοθεραπεία των παιδιών ξεχωριστή και μοναδική;

Η κλινική μου εμπειρία μου έχει δείξει ότι υπάρχουν πολλοί λόγοι που κάνουν τη λογοθεραπεία των παιδιών μοναδική και ξεχωριστή.  Όπως αναφέρει η Ann Kummer : Τα παιδιά δεν είναι απλά μικροί ενήλικες. Τα παιδιά δε σκέφτονται ούτε ενεργούν σαν ενήλικες. Ο λογοθεραπευτής πρέπει να έχει ανοχή, επιμονή και υπομονή για να είναι αποτελεσματικός. Υπάρχουν αναπτυξιακές διαφορές.   Οι επικοινωνιακές ικανότητες των ενηλίκων δεν μεταβάλλονται με την ηλικία. Όσον αφορά τα παιδιά, όμως, αυτό που είναι φυσιολογικό σε μία ηλικία δεν είναι σε μία άλλη. Ο λογοθεραπευτής που ασχολείται με παιδιά, λοιπόν, πρέπει να είναι ειδικός στη λογοθεραπεία αλλά και στη φυσιολογική ανάπτυξη.  Θέλω μόνο να παίξω! Εάν τα παιδιά δεν διασκεδάζουν, δεν θα είναι συνεργάσιμα. Επομένως, ο λογοθεραπευτής πρέπει να βρει τρόπο να παρακινεί το παιδί κάνοντας τη λογοθεραπεία παιχνίδι, χρησιμοποιώντας ή κατασκευάζοντας παιχνίδια και κάνοντας προσαρμογές για να αντιμετωπίσει τις δυσκολίες του παιδιού.  Ένα μέγεθος δεν εί

Πώς να βρείτε το αρχείο εγκριτικής απόφασης θεραπειών ΕΟΠΥΥ

  Πολλοί γονείς με ρωτούν πως θα βρουν το αρχείο που αναφέρει αναλυτικά ποιες θεραπείες και για ποια χρονικά διαστήματα έχουν εγκριθεί για το παιδί τους, ώστε να συνεχίσουν τη διαδικασία και να καταθέσουν ηλεκτρονικά τις αποδείξεις. Ευχαριστώ θερμά την κυρία Ελένη, τη μητέρα του Αντώνη, που μας περιγράφει αναλυτικά τη διαδικασία. Στη σελίδα αναζήτησης της google πληκτρολογείτε ΕΟΠΥΥ πολίτες και επιλέγετε το πρώτο αποτέλεσμα. Στη σελίδα που εμφανίζεται επιλέγετε τον φάκελο ασφάλισης υγείας. Έπειτα, επιλέγετε την Ηλεκτρονική υποβολή ατομικών αιτημάτων. Στη νέα σελίδα επιλέγετε την Υποβολή ατομικού αιτήματος μέσω gov.gr. Πληκτρολογείτε τους κωδικούς του γονέα που ασφαλίζει το παιδί. Πληκτρολογείτε το ΑΜΚΑ  του γονέα που ασφαλίζει το παιδί. Πάνω αριστερά έχει τρεις γραμμές. Πατάτε και βγαίνει η παρακάτω λίστα. Πληκτρολογείτε το ΑΜΚΑ του παιδιού στην αναζήτηση της λίστας και επιλέγετε τα Ατομικά αιτήματα παροχών. Τέλος, πατάτε εμφάνιση.
 

Πρόγραμμα Hanen για γονείς παιδιών με γλωσσική καθυστέρηση

    Η επικοινωνία ενός παιδιού  με τα άτομα που το φροντίζουν  αρχίζει από τις πρώτες κιόλας μέρες της ζωής του. Μέσα από τις καθημερινές αλληλεπιδράσεις αναπτύσσονται οι επικοινωνιακές δεξιότητες του παιδιού και παράλληλα αναπτύσσεται η γλώσσα και η ομιλία του. Κάθε παιδί είναι διαφορετικό, ξεχωριστό, επικοινωνεί και κατακτάει τη γλώσσα και την ομιλία με το δικό του ρυθμό.      Το  It takes two to talk ®   The Hanen program for parents , το οποίο  ε ίμαι πιστοποιημένη να παρέχω   (Hanen Certified Speech and Language Pathologist)  είναι ένα  πρόγραμμα ειδικά σχεδιασμένο για γονείς μικρών παιδιών (από τη γέννησή τους μέχρι πέντε ετών) που παρουσιάζουν γλωσσική καθυστέρηση.     Σε μία μικρή ομάδα γονέων, δίνεται η δυνατότητα στους γονείς να μάθουν πρακτικές στρατηγικές για να βοηθήσουν τα παιδιά τους να μάθουν να μιλούν με φυσικό τρόπο μέσα από  τις καθημερινές αλληλεπιδράσεις με τα παιδιά τους.     Παράδειγμα στρατηγικής Παρατηρώ   τι κάνει το παιδί μου και
 

Aυτισμός- Ανοίγοντας ένα παράθυρο επικοινωνίας

  Ως λογοθεραπεύτρια παρατηρώ συχνά ότι όταν ένα παιδί δεν μιλάει καθαρά,  δυσκολεύεται να επικοινωνήσει θυμώνει ντρέπεται απογοητεύεται αποκτά χαμηλή αυτοπεποίθηση οι συνομήλικοι δεν έχουν υπομονή και συχνά απορρίπτουν ένα παιδί που δεν το καταλαβαίνουν επειδή δεν μιλά καθαρά η οικογένεια αναλαμβάνει συχνά το ρόλο του μεταφραστή. Τα παιδιά που δεν μιλούν καθαρά έρχονται πολλές φορές στη θεραπεία με τις δικές τους σκέψεις και τα δικά τους αιτήματα: K ορίτσι 5 ετών :  Ζε σέλω να με κολοϊζεύουν.  Ζε σέλω να μιλάω σα μωλό. (Δε θέλω να με κοροϊδεύουν. Δε θέλω να μιλάω σα μωρό.) Αγόρι  4  ετών :  H  γιατάλα γε με ταταλαβαίνει ται χυμώνω ται φωνάγιω ται μπαίνω τιμωγία . (Η δασκάλα δε με καταλαβαίνει και θυμώνω και φωναζω και μπαίνω τιμωρία.) Αγόρι 5 ετών :   Μάθε μου να λέω Χλήστο. Ο Χλήστος όλο  με κολοϊδεύει. Υπάρχουν κάποια παιδιά που δεν καταλαβαίνουν ότι δε μιλούν καθαρά. Όταν ζήτησα σε ένα  αγόρι 4,5 ετών  να επαναλάβει αυτό που μόλις είχε πει, μου απάντησε: - Καλά Αλικά μιλάω ;  Γεν κ