Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αναρτήσεις

                                                     Παίξτε, τραγουδήστε, ζωγραφίστε, διαβάστε!!                 Αλληλεπιδράστε ποιοτικά με το παιδί σας και δημιουργήστε ευκαιρίες για  *πλούσια ερεθίσματα *νέες γνώσεις και πληροφορίες *εμπλουτισμό του λεξιλογίου *συζητήσεις *αφηγήσεις Καλή διασκέδαση!! Αιμιλία Καββαδά Λογοθεραπεύτρια M.Ed.

Το γλωσσικό πρόγραμμα ΜΑΚΑΤΟΝ

ζώο             γουρούνι         πρόβατο          αγελάδα           γάτα                                  Εικόνα 1. Νοήματα του προγράμματος ΜΑΚΑΤΟΝ                          H ομιλία χρησιμεύει στο να μεταφέρουμε επικοινωνιακά μηνύματα σε άλλους ανθρώπους: να εκφράσουμε τις ανάγκες και τις επιθυμίες μας μας και να ανταλλάξουμε πληροφορίες. Η ομιλία συνήθως συνοδεύεται από μορφές μη λεκτικής επικοινωνίας όπως χειρονομίες, κινήσεις του σώματος και εκφράσεις του προσώπου. Αναπτυξιακά τα βρέφη, πριν καν πουν τις πρώτες λέξεις τους κατανοούν και εκφράζουν μηνύματα αρχικά με χειρονομίες, χρησιμοποιώντας πολυαισθητηριακές λειτουργίες. Η διαδικασία αυτή εμπλουτίζει το λεξιλόγιό τους και το μετατρέπει σε εκφραστικό.     Το πρόγραμμα ΜΑΚΑΤΟΝ στο οποίο έχω εκπαιδευτεί  είναι ένα επικοινωνιακό - γλωσσικό πρόγραμμα που είναι εξαιρετικά ευέλικτο απευθύνεται σε άτομα που εμφανίζουν ένα ευρύ φάσμα αναπτυξιακών δυσκολιών (για παράδειγμα γλωσσική καθυστέρηση, γλωσσική διαταραχή, διαταρα

Ενδοσχολική βία: Συμβουλές για γονείς και εκπαιδευτικούς

Οι εκδηλώσεις βίας στα σχολεία, δυστυχώς, δεν αποτελούν ένα σύγχρονο φαινόμενο. Οι διάφορες μορφές βίας, σωματικής, λεκτικής, ψυχολογικής, επηρεάζουν βαθιά τα παιδιά. Το Δίκτυο Κατά της Βίας στο σχολείο που δημιουργήθηκε με πρωτοβουλία της Εταιρείας Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου δίνει σημαντικές συμβουλές για την πρόληψη και την αντιμετώπιση του φαινομένου. Συμβουλές σε εκπαιδευτικούς Μιλήστε στο παιδί που εκφοβίζεται και ακούστε με προσοχή και σοβαρότητα αυτά που έχει να σας πει. Διαβεβαιώστε το ότι θα ανταποκριθείτε άμεσα για να το προστατεύσετε και ότι είστε διαθέσιμος να παράσχετε κάθε δυνατή βοήθεια. Πείτε στο παιδί, να σας κρατά ενήμερο σχετικά με οποιαδήποτε εξέλιξη. Συζητήστε με τους γονείς του παιδιού, εκφράστε τις ανησυχίες σας και δείξτε ότι είστε αποφασισμένος να αναλάβετε δράση. Εξακριβώστε ποιο παιδί είναι αυτό που εκφοβίζεται ή αυτό που εκφοβίζει. Εξακριβώστε αν υπάρχει ομάδα παιδιών η οποία ενθαρρύνει ή/και υποστηρίζει το παιδί που εκφοβί

Συμβουλές για τους γονείς μικρών παιδιών που χρησιμοποιούν προτάσεις

Επεκτείνετε το λεξιλόγιο του παιδιού σας εισάγοντας μία νέα λέξη σε μία καθημερινή δραστηριότητα. Οι νέες λέξεις μαθαίνονται εύκολα μέσα από τις καθημερινές δραστηριότητες. Για παράδειγμα, αν θέλετε να βοηθήσετε το παιδί σας να μάθει τη λέξη "χλιαρό", μπορείτε να πείτε καθώς το κάνετε μπάνιο "Το νερό είναι χλιαρό, δεν είναι καυτό ούτε κρύο, είναι λίγο ζεστό." Επαναλάβετε τη λέξη κάθε φορά που το κάνετε μπάνιο. Μετά, βάλτε τη λέξη και σε άλλες δραστηριότητες. Για παράδειγμα, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τη λέξη χλιαρό για το γάλα ή για τη σούπα του! Βοηθήστε το παιδί σας να κατανοήσει περισσότερο τη λέξη όταν τη χρησιμοποιείτε . Για παράδειγμα, "Μου αρέσει ο καφές μου να είναι ζεστός. Ο χλιαρός καφές δεν είναι αρκετά ζεστός και δεν μου αρέσει η γεύση του". Πηγή:  www.hanen.org Μετάφραση: Αιμιλία Καββαδά,  Λογοθεραπεύτρια                          Πιστοποιημένη να παρέχω το πρόγραμμα                                                      

Συμβουλές για τους γονείς μικρών παιδιών που μόλις ξεκίνησαν να μιλούν

Χρησιμοποιείτε πολλά διαφορετικά είδη λέξεων όταν μιλάτε με το παιδί σας Τονίστε διαφορετικά μέρη του λόγου όταν μιλάτε στο παιδί σας όχι μόνο τα ονόματα αντικειμένων. Είναι πολύ σημαντικό το παιδί σας να μάθει μία ποικιλία λέξεων ώστε να αρχίσει να σχηματίζει το ίδιο μικρές προτάσεις. Για αυτόν τον λόγο, δώστε έμφαση σε  ονόματα αντικειμένων και ανθρώπων, όπως αμάξι, σκύλος, μαμά, μπαμπάς,  λέξεις που δηλώνουν ενέργεια, όπως κοιμάμαι, τρώω, τρέχω, τραβάω, σπάω, πετάω,  λέξεις που περιγράφουν αντικείμενα, όπως μαλακό, σκληρό, μικρό, μεγάλο, κρύο, ζεστό, λέξεις που περιγράφουν συναισθήματα, όπως χαρούμενος, λυπημένος, λέξεις που δηλώνουν τόπο, όπως πάνω, κάτω, μέσα, έξω, λέξεις που δηλώνουν σε ποιον ανήκει ένα αντικείμενο, όπως δικό μου, δικό σου, της μαμάς.  Είναι σημαντικό να επαναλαμβάνετε αυτές τις λέξεις συχνά και να τις κάνετε να ξεχωρίζουν υπερβάλλοντας τον επιτονισμό σας και μιλώντας λίγο πιο αργά.  Για παράδειγμα,  "Η μαμά είναι πολύ.....ΚΟΥΡΑΣΜΕΝ

Διαβάστε παραμύθια με το παιδί και ενισχύστε την ανάπτυξη του λόγου και της ομιλίας του

                   Στη σύγχρονη κοινωνία που  η τηλεόραση και τα ηλεκτρονικά παιχνίδια είναι τόσο κυρίαρχα στη ζωή   πολλών παιδιών, τα παραμύθια εξακολουθο ύν να μαγεύουν τα παιδιά, να κεντρίζουν το ενδιαφέρον τους και να ξυπνούν την περιέργειά τους.                       Μέσα από τα παραμύθια τα παιδιά μαθαίνουν να σκέφτονται και να μιλούν. Τα παραμύθια βοηθούν τα παιδιά να ανακαλύπτουν τον ατελείωτο πλούτο της γλώσσας μέσα από τη γνωριμία με νέες λέξεις και εκφράσεις, τη μελωδία των ομοιοκαταληξιών και το  γλωσσοπλαστικό ταλέντο  των παραμυθάδων. Επιπλέον, το  διάβασμα παραμυθιών στα παιδιά από μικρή ηλικία καλλιεργεί τις προαναγνωστικές και αναγνωστικές τους ικανότητες.          Όταν οι γονείς διαβάζουν στο παιδί παραμύθια και ιστορίες, το παιδί έρχεται σε επαφή με την ανάγνωση και τη γραφή και καταφέρνει να αναπτύξει γλωσσικές και γνωστικές ικανότητες και αποκτά γνώσεις απαραίτητες για τη μετέπειτα εκμάθηση της ανάγνωσης και της γραφής.       Τα παραμύθια  βοηθούν τα π